چوب ترمووود

مقالات و توضیحاتی راجع به چوب ترمووود

چوب ترمووود

مقالات و توضیحاتی راجع به چوب ترمووود

مزایای ترمووود

مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ


در طی فرآیند حرارت دادن، مواد مغذی موجود در چوب از بین می‌روند و رشد و نمو پوسیدگی و قارچ‌ها را بسیار دشوار می‌سازد.


 


ثبات بیشتر


چوب عملیات حرارتی شده حاوی سیال بسیار کمی است و مایع کمتری را نسبت به چوب تیمار نشده جذب می کند و پایداری آن را تا 50 درصد افزایش می دهد.


 


عایق بهبود یافته


چوب های عملیات حرارتی متخلخل تر از چوب های دیگر هستند که 25 تا 30 درصد خواص عایق را بهبود می بخشد.


 


سازگار با محیط زیست


هیچ گونه مواد شیمیایی مضر در این فرآیند استفاده نمی شود، بنابراین از هر گونه اثرات مضر زیست محیطی جلوگیری می شود. چوب مورد استفاده، کاج با کیفیت عالی و بدون گره است که از جنگل های معتبر در شمال سوئد می آید.


 


چوب های قدیمی را می توان دور انداخته یا به عنوان چوب تصفیه نشده بازیافت کرد


شما می توانید چوب ترمووود را مانند هر چوب معمولی بسوزانید یا بازیافت کنید، برخلاف چوب آغشته به فشار یا NTR طبقه بندی شده توسط شورای حفاظت از چوب شمال اروپا (Nordiska TräRådet)، که باید به عنوان زباله سمی ته نشین شود.


 


طول عمر بیشتر


هنگامی که چوب با گرما درمان می شود، طول عمر طولانی می شود. هر چه دما بالاتر باشد طول عمر بیشتر می شود. با این حال، استحکام کاهش می یابد، به همین دلیل است که خرید چوب عملیات حرارتی شده از یک تولید کننده دارای مجوز بسیار مهم است.


 همچنین بخوانید: چوب ترمووود چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟



ترک خوردگی کمتر


از آنجایی که عملیات حرارتی پایداری چوب را افزایش می دهد، خطر ترک خوردن را کاهش می دهد.


 


جایگزینی برای چوب سرو و استوایی


چوب ترمووود جایگزین مناسبی برای چوب های وارداتی مانند چوب سدر و کاج اروپایی یا چوب استوایی است. دلیل این امر این است که سرو در فواصل طولانی و اغلب از کانادا حمل می شود. چوب استوایی نیز به مسافت های طولانی منتقل می شود و ممکن است در جنگل های مشکوک با توجه به مسائل زیست محیطی رشد کند. چوب استوایی اغلب به گواهی مبدأ و اصالت و همچنین سایر اسناد نیاز دارد تا به طور قانونی به فروش برسد.


 


رنگی تمام راه


پس از درمان، چوب در تمام طول دارای رنگ قهوه ای طلایی است که به این معنی است که می تواند به راحتی با بریدن یا سنباده زدن بدون تفاوت رنگ قابل توجه کار کند.


 


بدون شیره


این محصول عاری از شیره است زیرا عملیات حرارتی آن را از بین می برد. از آنجایی که شیره ای وجود ندارد، با آزاد شدن شیره، خطر جدا شدن رنگ وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد