چوب ترمووود

مقالات و توضیحاتی راجع به چوب ترمووود

چوب ترمووود

مقالات و توضیحاتی راجع به چوب ترمووود

چوب ترمووود چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

هرکسی که با مواد برای محوطه بیرونی یا باغ سروکار دارد، مطمئناً نام چوب ترمووود - مخفف مختصر "چوب اصلاح شده حرارتی" را شنیده است. این اصطلاح تا حد زیادی نشان می دهد که چه چیزی در مورد آن است: چوب طبیعی با عملیات حرارتی تغییر می یابد (اصلاح می شود) به طوری که خواص جدیدی به دست می آورد. در فضای باز، بیش از هر چیز مقاومت بالاتری در برابر هوا یا دوام مورد نظر است. حضور مداوم ترمووود در بازار و انواع مختلف آن نشان می دهد که در اینجا با ماده بسیار جالبی روبرو هستیم. در این مقاله راهنما، می‌خواهیم دلایل ترمووود و همچنین معایب آن را به شما بفهمانیم!

سوالات ما در مورد چوب ترمووود

چوب ترمووود

چوب ترمووود دقیقا چیست و چگونه ساخته می شود؟

یافته‌های باستان‌شناسی در اسکاندیناوی نشان می‌دهد که در گذشته باستان، چوب برای ساخت خانه‌ها و کشتی‌ها عملیات حرارتی می‌شد. و در دوران مدرن نیز، این کشورهای اسکاندیناوی و بالاتر از همه فنلاند بودند که اولین کسانی بودند که شروع به بهینه سازی خواص چوب کردند. برای مدت طولانی، تمرکز بر روی چوب مخروطیان بود، اما در حال حاضر درختان برگریز مانند خاکستر نیز به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

ترمووود در دمایی بین 170 تا 250 درجه سانتیگراد و در یک محیط فقیر از اکسیژن تحت عملیات حرارتی دائمی قرار می گیرد. استاندارد درمان با بخار است، روش جایگزین با استفاده از روغن داغ ایجاد نشده است. به عنوان مثال، بر خلاف اشباع تحت فشار، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. فرآیند حرارتی ساختار داخلی چوب را تغییر می دهد. تغییر در ساختار دیواره سلولی به این معنی است که امکان جذب آب به شدت کاهش می یابد. چوب از کاراملی شدن لیگنین رنگ تیره قابل توجهی به دست می آورد. مقدار pH نیز بسیار کاهش می یابد، به این معنی که میکروارگانیسم های مضر از اساس زندگی خود محروم می شوند.

فرآیند تولید را می توان با توجه به خواص چوب مورد نظر کنترل کرد. تاکید می تواند بر پایداری یا دوام باشد. اثر عملیات حرارتی برای چوب سخت و چوب نرم متفاوت است. به دلیل فرار رزین و تخریب ماده، استحکام چوب مخروطیان به طور قابل توجهی بیشتر از چوب سخت کاهش می یابد.

انواع کلاسیک چوب برای چوب حرارتی زبان گنجشک، کاج، صنوبر و راش است، اما از انواع دیگر چوب نیز استفاده می شود. بامبو - نه چوب، بلکه یک چمن - اغلب از نظر حرارتی اصلاح می شود تا تخته های عرشه بسیار بادوام را تشکیل دهد.

چوب ترمو

مزایای چوب ترمووود چیست؟

دوام بهتر، ثبات ابعادی بالاتر
رطوبت پایدار و نافذ باعث تخریب چوب به خصوص در فضای باز می شود. در عرض های جغرافیایی ما، به ویژه قارچ هایی مانند قارچ لکه آبی هستند که با افزایش جذب رطوبت و در نتیجه تسریع در تشکیل پوسیدگی، اثر مضری دارند. علاوه بر این، به عنوان یک قاعده، تنها در صورتی که قارچ ها همزمان فعال باشند، حشرات تخریب کننده چوب مورد حمله قرار می گیرند. با در نظر گرفتن موارد فوق، روشن می شود که چرا ترمووود روشی متفکرانه برای دوام بیشتر چوب در فضای باز است. از آنجایی که آب بسیار کمتری جذب می‌کند، هم تشکیل آفات کاهش می‌یابد و هم در عین حال تورم و کوچک شدن معمولی به دلیل محتوای آب در چوب کاهش می‌یابد. با کیفیت ترین چوب های ترمووود به ماندگاری بادوام ترین چوب ها دست می یابد.

ارزش افزوده اکولوژیکی
هر کسی که خواهان تراس چوبی بادوام خاصی باشد معمولاً به چوب خارج از کشور وابسته است (کلید واژه: چوب استوایی). حتی اگر از یک منبع مسئول از چوب استفاده کنید، باز هم تلاش زیادی دارید و چندین هزار کیلومتر جابجایی دارید تا چوب به تراس شما برسد. در مورد چوب حرارتی، از چوب محلی با ارزش اکولوژیکی استفاده می شود که به نوبه خود باعث گسترش مناطق جنگلی محلی و جنگلداری مرتبط با شغل و غیره می شود.

در پایان روز، چوب ترمووود هنوز هم چوب طبیعی است که بازیافت یا استفاده از آن را به عنوان هیزم بسیار آسان می کند. ارزش افزوده اکولوژیکی تا حدودی به دلیل مصرف بالای انرژی در طول تولید مورد توجه قرار می گیرد.

رنگ متمایز
فرآیند تولید ترمووود منجر به یک طرح رنگ تیره بسیار جذاب می شود که با چوب های ظریف هم در تراس و هم در قسمت پارکت همراه است. رنگ دقیق بستگی به چوب اولیه دارد. رنگ آمیزی یکدست و همگن است.

معایب ترمووود چیست؟

از دست دادن استحکام و شکنندگی
تغییر در ساختار و ماده نه تنها اثرات مثبتی دارد. خواص مفید به قیمت استحکام کمتر و شکنندگی بیشتر خریداری می شود. این باعث افزایش احتمال پارگی می شود. بنابراین چوب ترمووود به عنوان چوب ساختمانی مناسب نیست. با تخته های تراس ساخته شده از چوب ترمووود، فواصل کوتاه تری برای زیرسازی لازم است. با این حال، در یک عملکرد صرفا تزئینی و/یا محافظ، مانند نماهای ترمووود، این معایب بی ربط هستند!

خاکستری شدن مانند چوب معمولی چوب
اصلاح شده حرارتی نیز به مرور زمان به دلیل اشعه ماوراء بنفش خورشید خاکستری می شود. هیچ چیز از رنگ تیره متمایز بدون پوشش محافظ منظم باقی نمی ماند - بر خلاف تخته های عرشه ساخته شده از WPC/BPC که (عمدتاً) از خاکستری محافظت می شوند.

چه کاربردهایی برای ترمووود وجود دارد؟

  • کاربرد کلاسیک چوب ترموود به عنوان پوشش تراس است. ظاهر زیبای چوب طبیعی، دوام بالا و ارزش افزوده اکولوژیکی: این ترکیبی جذاب برای بسیاری از دوستداران باغ است.
  • چوب ترمووود به عنوان ماده ای برای نما جالب است زیرا بادوام و از نظر ابعادی پایدار است. از آنجایی که برای اطمینان از دوام آن نیازی به پوشش محافظ رنگ نیست، طبیعی بودن ماده یا چوب واقعی به وضوح زیر خط کشیده شده است. برخلاف سایر چوب‌های نما، مانند اکثر چوب‌های نرم، رزین‌های بسیار چسبنده و لکه‌های مرتبط با آن گریزی وجود ندارد، که مخصوصاً در مورد چوب کاج اروپایی صدق می‌کند.
  • مبلمان باغی که نیاز به ظاهری شیک دارند نیز با چوب ترمووود ظاهری زیبا را می‌سازند.
  • استفاده به عنوان حصار حریم خصوصی نادرتر، اما قطعا امکان پذیر است . به این ترتیب می توانید نرده های "خانگی" را از نوارها و میله های ترمووود بسازید.
  • اگرچه خواص به دست آمده از چوب حرارتی برای نیازهای چوب در فضای باز ایده آل است، اما در داخل خانه نیز استفاده می شود . به عنوان ماده ای برای پنجره ها یا چوب سونا یا در سایر مناطق آبگرم محبوب است. ترک کامل مواد شیمیایی مضر، اشباع و غیره در اینجا مفید است.ترمووود همچنین به عنوان پوشش کف و به عنوان روکش دیوار و سقف موجود است. پایداری ابعادی بالا و عاری از نشت رزین ها نیز برای ساخت مبلمان مفید است.

در استفاده از چوب ترمووود به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شکنندگی بالاتر چوب باید در استفاده از آن در نظر گرفته شود و فرآوری باید با دقت مناسب انجام شود. در مورد تخته های تراس ساخته شده از چوب ترمووود باید از پیچ یا پرچ که مخصوص این کار طراحی شده اند استفاده شود. اینها معمولاً به صورت "نامرئی" متصل می شوند. فاصله بین عناصر زیرسازی باید با چوب ترمووود نزدیکتر از تخته های چوبی معمولی باشد. اگر می خواهید تن رنگ طبیعی را حفظ کنید، باید ترمووود را به طور منظم با یک لعاب محافظ مناسب، درست مانند دکینگ چوبی معمولی، درمان کنید.

اگر سوال دیگری در مورد این ماده طبیعی جالب برای پاسیو دارید، منتظر بازدید شما هستیم! شرکای HolzLand شما در سوئیس خوشحال خواهند شد که مشاوره تخصصی ارائه دهند و به شما توصیه کنند که کدام مواد عرشه برای نیازها و نیازهای فردی شما در محل مناسب است. در مناطق نمایشگاهی ما معمولاً می توانید بسیاری از پوشش های مختلف تراس را بررسی و مقایسه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد